Frågor & Svar
HUR BESTÄLLER MAN?
Gör er beställning här via vårt beställningsformulär. Ring oss på 0708-88 35 59 mellan 08.00-17.00 om du behöver hjälp.
NÄR SKICKAS PRODUKTERNA?
När vi har tagit emot er beställning skickar vi produkterna så snart vi kan inom 1-3 arbetsdagar.
VAR LEVERERAS PRODUKTERNA?
Produkterna levereras till den leveransadress ni anger, om det gäller en skola, klubbhus eller ett företag mm som är bemannat under dagtid mellan 8.00 – 16.00. Detta är mycket viktigt eftersom paketen körs fram till dörren och skall kvitteras. Förslag på leveransadress kan vara skolans expedition, en förälders jobb eller klubbhuset.
KAN MAN HA EN PRIVAT ADRESS SOM LEVERANSADRESS?
Ja, det kan man. Man bokar ett leveransdatum och tid med chauffören då man fått meddelande om att paketen kommit. Då ska man vara hemma och kvittera ut paketen.
Alternativet är att skicka paketet till närmaste DHL Service Point där Du kan hämta det, utan kostnad. Gäller endast vid 1 paket.
VARFÖR MÅSTE BESTÄLLNINGSANSVARIG VARA MYNDIG OCH ÖVER 18 ÅR?
Den som är beställningsansvarig är också ansvarig för inbetalning till Skolkassan/Granbo Agency AB och eftersom vi lämnar en 30 dagars kredit görs också en kreditupplysning på den personen.
INGÅR MOMS I ERA PRISER?
Moms ingår i alla våra priser.
VAD KOSTAR FRAKTEN?
Frakten ingår i alla våra priser.
VARFÖR SKA VI VÄLJA SKOLKASSAN.SE FRAMFÖR ANDRA LIKNANDE TJÄNSTER?
- Vi ger mycket bra vinstmarginaler vilket ökar era möjligheter att tjäna pengar
- Vi har lättsålda produkter
- Vi har exklusiva och efterfrågade presentprodukter
- Vi har flera olika typer av produkter
- Ni säljer produkterna till konkurrenskraftiga priser
- Vi ger lång faktureringstid – 30 dagar
NÄR FÅR VI PRODUKTERNA VI BESTÄLLER?
Produkterna blir levererade på önskat datum, dock tidigast inom 3-5 arbetsdagar beroende på vart i Sverige produkterna ska.
HUR FÅR VI PRODUKTERNA VI BESTÄLLER?
Alla våra produkter skickas med DHL med ett undantag. Blommorna levereras av Skolkassans bilbud. För leveranser av produkter runt och inom Stockholm kan det också ske med Skolkassans bilbud.
HUR SKA VI SÄLJA PRODUKTERNA?
Produkterna brukar uppskattas av alla så det går att sälja till grannar, släktingar, föräldrars arbetskamrater och andra bekanta. Det kan också fungera att sälja på en marknad i närheten. Eller varför inte anordna en marknad i skolan? Fler idéer finns under Råd & Tips.
KAN VI RETURNERA PRODUKTERNA?
Ja, alla produkter förutom kampanjprodukter och blommor kan returneras, och ni betalar frakten. Alla varor måste vara i hela och obrutna förpackningar. Kontakta alltid Skolkassan per telefon 0708-88 35 59 innan ni returnerar produkter!
NÄR OCH HUR SKER BETALNINGEN TILL SKOLKASSAN.SE?
Ni får en faktura per post och ni har 30 dagars fri kredit från att ni mottagit produkterna.
HUR MYCKET PENGAR TJÄNAR VI?
Det bestämmer ni! Desto mer ni beställer vid ett och samma tillfälle, desto bättre styckpris får ni köpa produkterna till. Man kan även sälja fler produkter samtidigt. Läs mer under Förtjänst & Priser
Beställning & Priser
Beställning av Saffran, Blommor, Strumpor och Kort samt prisinformation.